1. Got a question or need help troubleshooting? Post to the troubleshooting forum or Search the forums!

Waar in NL(EU) goede kwaliteit PLA en ABS te verkrijgen?

Discussion in 'Dutch' started by Bjorn, Oct 21, 2014.

  1. Bjorn

    Bjorn Member

    Joined:
    Aug 29, 2014
    Messages:
    77
    Likes Received:
    74
    Topic zegt het al.

    Wie heeft er echt goede ervaring met een bepaald merk PLA en ABS?
    Het liefst verkrijgbaar in NL, en anders EU

    Wie o wie?
     
  2. sammie

    sammie Member

    Joined:
    Jun 19, 2014
    Messages:
    36
    Likes Received:
    43
    ColorFab in Venlo, niet de goedkoopste maar wel een van de betere. En ze hebben ook nog wat special filaments, zelf zit ik op de koper filament te wachten.
     
  3. Bjorn

    Bjorn Member

    Joined:
    Aug 29, 2014
    Messages:
    77
    Likes Received:
    74
    Ok ga ik daar eens kijken..

    Ik heb nu ABS en PLA van 123inkt.. ik weet niet wat ik van moet vinden,
    Bij de Robo heb ik een rol blauw gekregen en dan print echt heel mooi..
     
  4. sammie

    sammie Member

    Joined:
    Jun 19, 2014
    Messages:
    36
    Likes Received:
    43
    Ik heb ook een rol blauw, die zat bij de printer die ik overnam van de vorige eigenaar. Helaas kan ik er niet zoveel mee (geen grote dingen) omdat de print krom trekt van onder. Mijn heated bed kan tot een graad of 95 en dan slaat ie af (ik moet de polyfuse van het RAMPS boardje vervangen). Het vreemde bij mijn blauwe rol is dat ik hem geidentifeerd heb met de brandtest als ABS, en aan de reactie te zien met kromtrekken duidt dat toch ook erg op ABS....maar als ik er ABS slurrie van wil maken dan reageert hij niet met aceton...?
    Is die rol van jou ook ABS? en zo ja wil je die dan ook eens in de aceton leggen?

    123-inkt bestel ik nooit meer, erg slechte ervaring mee. Ik heb toen een rol PLA besteld en de doos waarin het zat zat vol deuken, de rol die erin zat lag er los in zonder enige vorm van bescherming(bubbeltjes plastic is erg duur schijnt het ;) ). Ik heb de doos niet aangenomen toendertijd, bedrijven die zo met mijn geleverde spullen omgaan die ga ik liever uit de weg.
     
  5. Bjorn

    Bjorn Member

    Joined:
    Aug 29, 2014
    Messages:
    77
    Likes Received:
    74
    Hmm, heb al flink wat rolletjes besteld daar, maar altijd netjes verpakt..
    Maar dat terzijde..

    Ik heb deze rol.. is echt PLA, reageerd niet op Aceton.
     

    Attached Files:

  6. sammie

    sammie Member

    Joined:
    Jun 19, 2014
    Messages:
    36
    Likes Received:
    43
    Ja dat is geen ABS, bij mij zitten er geen stickers op dus denk ik niet dat het de originele 'Robo3D' filament rollen waren die ik had. Een oude rol zwart ben ik al helemaal doorheen gelukkig (geen merk en kreeg ik bij de printer), de blauwe ben ik ook aan het opmaken maar dat gaat niet zo snel helaas.
    Meestal als ik tevreden ben over een bedrijf en zijn producten blijf ik daar wel hangen dus voorlopig hang ik bij Colorfab :)
     
  7. Bjorn

    Bjorn Member

    Joined:
    Aug 29, 2014
    Messages:
    77
    Likes Received:
    74
    Ik durf bijna te wedden dat die PLA van colorfab veel beter print dan wat ik nu heb.
    Ben nu onderdelen aan het printen voor een mendelmax 1.5+ met wit PLA, dat ziet er voor de rest goed uit hoor.

    Ik wil van de week eens een rol zwart en wit bestellen bij colorfab. dat gebruik ik het meest.
    Ben erg benieuwd :)
     
  8. Bjorn

    Bjorn Member

    Joined:
    Aug 29, 2014
    Messages:
    77
    Likes Received:
    74

Share This Page